6 Nisan 2012 Cuma

MONTAIGNE-DENEMELER' den seçtiklerim : DOSTLUK ÜZERİNE


Eşsiz ve gerçek bir dostluk sayesinde insanın ikileşmesi olağanüstü bir şeydir, bunu yaşamayanlar değerini anlayamaz.
Sirus genç bir askere, yarışı kazanan atı için ne bedel istediğini sorunca asker, çok saygı duyduğum şu cevabı verir : “bir dostla değiştirebilirdim efendim, eğer buna layık birini bulabilseydim.”
Karşılıklı görüşme olanakları, insanlar arasındaki ilişkileri oldukça düzeltir. Çünkü her zaman birbirimize ihtiyaç duyduğumuz durumlar vardır. Ve anlaşacak birini bulamamak insanı büyük sıkıntıya sokar.
 Arkadaşlarım fikir almak için bana danıştıklarında hemen hemen herkesin yaptığı gibi işin riskli olduğunu benim öngördüğümden farklı gelişebileceğini söyleme zahmetine katlanmadan, açıkça ve içimden geldiği gibi fikrimi söylerim.
Zevk aldığım ilişkilere içtenlikle bağlanır, nitelikli arkadaşlıklarımı korumayı ve onlarla beraberken kendim gibi olmayı çok iyi beceririm. Ama sıradan arkadaşlıklarda biraz daha soğuk bir tavır sergilerim. Sohbetim de daha verimsizdir.
Tutkulu ve şanlı bir hayat sürdürmek için, düşünüldüğünün tersine tedbire ve kuşkuya daha az yer vermek, onları hayatımızın dışında tutmak gerekir: korku ve güvensizlik kötü darbeleri davet eder.

5 yorum:

  1. bu alıntıları zaman bulup peşpeşe okumak gerek, o kadar çok zaman oldu ki kitabı okuyalı, uçmuş gitmiş gerçekten :) eline sağlık, bol zamanlarda uğrayacağım yine.

    YanıtlaSil
  2. Gostei de seu blog, muito informativo.
    Estarei seguindo.
    Acesse e siga o blog.
    wwwceialaranjeiras.blogspot.com.br

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thanks for your comment...i am sorry, i wonder,how do you follow turkish blog?

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .