13 Temmuz 2018 Cuma

Çavdar Tarlasında Çocuklar - J. D. Salinger - Çeviren: Coşkun Yerli



Kızımın kitapları arasında görüp aldım. Okumaya başladım. Pek beğenmedim. Ergen çağlarında liseli genç, erkek bir çocuğun günlüğünü okuyoruz sanki. Bol argo sözler var. 
1940 lı yılların Amerikası. Biraz serseri, biraz asi ruhlu, biraz kitaplarla arası iyi, biraz sorumsuz bir çocuğun, yetişkinlerin dünyasına, ikiyüzlülükler, sahtekarlıklarla dolu günlük hayata, “normal” hayata isyan eden bir genç çocuğun günlüğü gibi geldi bana.
Hiç beğenmedim dedim kızıma. Nerden aldın dedim. Bu, çok ünlü bir kitap dedi. Google de biraz baktım. Vay ne kadar da ünlüymüş. Şaşırdım. Bana çok basit, sıradan geldi.
1950 li yıllarda Amerika da pek eyalette ahlak dışı bulunduğu için uzun süre yasaklı kalmış. Sonraları bir başyapıt olarak değerlendirilmiş.
Kitabın ismi de alakasız geldi bana.  
kitaptan ;





1 yorum:

  1. Popüler olduğu için okumak istiyordum fakat okumamakla çok şey kaybetmemişim demek ki :)
    Teşekkürler

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .