7 Aralık 2018 Cuma

BİLİNMEYEN BİR KADININ MEKTUBU – STEFAN ZWEIG – Çeviri : AHMET CEMAL

Müthişti... Hüzünlendim... Duygulandım... 
Platonik bir aşk hikayesi. 
1920 li yılların Viyana' sında tek taraflı yaşanan bir aşkın hikayesi… 
kısacık bir kitaba koca bir dünya sığdırmak Zweig gibi büyük yazarların harcı herhalde.
Stefan Zweig i tuttum. Bütün kitaplarını okumalıyım.
Bir kadının, ta çocukluk yıllarında başlayan, komşusu olan bir erkek yazara beslediği büyük bir aşk. Zamanla bitmeyen azalmayan bir aşk. Yetişkinlik yıllarında da devam eden bu aşkını ne yazık ki ölüm döşeğindeyken yazdığı mektupla itiraf ediyor.
Kadının yazdığı bu mektup kitabın kendisini oluşturuyor.
Bir kadının kendi içinde tek başına yaşadığı bir aşk. Tinsel, delicesine, tutkulu.
Çevirmen Ahmet Cemal kitabın sonunda güzel bir değerlendirme yazısı yazmış.

Kitap adı: Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu
Orijinal adı: Brief Einer Unbekannten
Yazar: Stefan Zweig
Çeviri: Ahmet Cemal
Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları / Modern Klasikler Dizisi
Sayfa: 68
Baskı: 2015
Tür: Roman

12 yorum:

  1. en sevdiğim Zweig kitabıdır

    YanıtlaSil
  2. Zweig'i ilk bu kitapla tanımıştım.

    YanıtlaSil
  3. Interesting book!
    Happy Wednesday my friend!
    Kisses, Paola.
    Expressyourselfa

    YanıtlaSil
  4. Stefan Zweig benim için seyahat yazarı, Zweig ile daha çok ilgilenmek isterseniz, Zweig kitap yorumlarım bloğumda mevcut, keşfedebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı okumalıyım.Merak ettim :)

    YanıtlaSil
  6. @Yura ! Evet çok etkileyici. tuhaf bir şey bir insana aşık olmak. bazan delilik gibi, bazan çok acı veren azap çektiren bir şey. bazan cenneti yaşamak gibi bir şey. kimin şansına ne düşerse? :)
    elbette uğrarım.. selamlar..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .