27 Haziran 2018 Çarşamba

DÜNYA AĞRISI - AYFER TUNÇ


Yazarla tanışma romanım. Ayfer TUNÇ u şimdiye kadar okumadığıma üzüldüm. çok güzeldi. Çok etkilendim. Zaman zaman çok hüzünlendim.
Yalnızlık … Yabancılaşma..  Tutunamamak…
Bir tutunamayan adam hikayesi “dünya ağrısı”. 
“dünya ağrısı” – ne kadar güzel bir ifade. Çok sevimli geldi.
Mürşit' te bazen kendimi gördüm. Bazen genç oğlunu kaybeden kardeşimi, bazen eskilerden çok sevdiğim bir arkadaşımı gördüm. 
Böyle bir toplumda “normal” bir insan olmak çok zor. Hassas ruhlar için çok daha zor. 
Kötülüklerin, ikiyüzlülüklerin, sahtekarlıkların, kurnazlıkların çok “normal” algılandığı bir topluma uyum sağlamak, onlar gibi “normal” olmak çok zor geliyor bazı insanlara. Mürşit te bunlardan biri.
Umarsız insanlar keyifle yaşarlarken, Hassas ruhlar, dünya ağrısı çekerler.

Kendisi ile hiç yakınlığı olmayan insanlara bile adaletsizlik, haksızlık, eşitsizlik yapılması, sömürülmesi, temel insan haklarından mahrum bırakılması hassas ruhlarda “dünya ağrısı” oluştururken, umarsız insanların hiç umurunda olmaz. Böyle şeyleri görmezler, haberleri bile olmaz. Böyle haberleri veren kaynakları izlemiyorlardır çünkü. Bunların yerine oturup saatlerce survivor izlerler. İçinde yaşadığı çoğunluk ta zaten aynı programları izliyor. Dünya ağrısından uzak, çoğunluğun bir parçası olmanın keyfi içinde yaşıyorlar..  











4 yorum:

  1. Ben de çok sevmiştim bu romanı. Ayfer Tunç'u ilk keşfimdi. İyi bir gözlemci ve duyarlı bir yazar. Kitaplar güzel:-) Keyifli nice okumalar. Selamlar, sevgiler, :-)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.
    Yazarın kalemini ve anlatımını çok severim.
    Bu kitabını da ayrı bir severim. Okurken bende bir çok cümlenin altını çizmiştim.

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı kesin okumalıyım ...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .