30 Ağustos 2018 Perşembe

DÖNÜŞÜM –FRANZ KAFKA

Kafka nın okuduğum ilk kitabı oldu.  Pek beğenmedim valla. Sarmadı hiç. Uzaktan hayranlıkla baktığım bir yazardı oysa. :) umarım diğer kitaplarında hayal kırıklığı yaşamam.
Kapitalizm in acımasızlığı, yabancılaşma .. üzerine düşündürüyor. Çok çalışırsan, üretirsen, yararlı olursan, sistemin bir çarkı olarak görevini yaparsan varolursun. Yaşamana izin verilir. Sana değer verilir. Aksi halde değersiz bir böcek olarak görülürsün ve bir çöp gibi dışarı atılırsın.
Kafka nın yazdığı zamanlar, kapitalizmin en acımasız uygulandığı yıllar.

20 yorum:

  1. E bayağ çözümlemişsin aslında. :-) Milenaya Mektuplar'ı okumuştum ben bir de, o daha farklıdır belki seversin. :-)

    YanıtlaSil
  2. Your books are always so interesting!
    Thanks for your lovely comment, my friend!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    YanıtlaSil
  3. Aslında dediğin şeyler tam da kitabı anlatıyor. Yani iyice çözmüşsün, ama sevmemişsin demekki.. Milenaya Mektuplar bambaşka bir kategori, belki onu seversin. Selamlar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğin gibi belki diğer kitaplarını severim. ama genelde bir yazarın ilk okuduğum kitabını beğenmediysem diğer kitaplarına da elim gitmiyor nedense..
      Selamlar...

      Sil
  4. Ne kozamdan çıkabildim, ne kelebek olup uçabildim.. Bir tek günse bile ömrüm, yaşamaya korkmayıp sevgi dolu bir elde ölmek isterdim... /Alıntı değil bana aittir, zaten yalnızca blogumda ve twitter profilimde var, aratmanız halinde bulurdunuz :) sevgilerimle:)

    http://bit.ly/2ChyhqW

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok hoşuma gitmişti bu güzel söz. sizin blogta görüp yazmıştım. daha önce ipekböceğinden diye not düşmüştüm. sonra bir isim gibi görünmediği için kaldırıp alıntı diye not düştüm. sizden izin almam gerekirdi. kusura bakmayın..
      Sevgiler..

      Sil
    2. Yanitim aşağıda kaldı sanırım. Sevgilerimle💐

      Sil
  5. Aforizmalarını okuyamıyorum ben de, tıkanıp kalıyorum. Uzun zaman önce hikayelerini okuyup sevmiştim. Şimdi Taşrada Düğün Hazırlıkları'na başlamıştım ama meğer bitmemiş bir taslak hatta başlangıç taslağı imiş:( Gerisi de aforizmalar filan çıktı. Şato'ya bakayım dedim. Şimdilik o sardı. Hızlı ilerliyor ve yine gizlenmiş bir otorite-sistem eleştirisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marquez in yüzyıllık yalnızlık tada hayal kırıklığı yaşamıştım. :) marquez e daha elim gitmiyor artık. o ne travmaydı yahu. hala unutamadım. :)

      Sil
  6. Bende ilk kafka'dan dönüşüm okumuştum. Umarım devamı gelir.
    Blogunuzu severek takip edeceğim!
    Yeni yazımı okursanız çok sevinirim. Sevgilerimle!!
    https://benirva.blogspot.com/2018/09/kendimle-yarstm.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz. elbette okuyacağım.
      blogunuzu yüzeysel inceledim. çok güzelmiş. yayınlarının pek çoğu ilgimi çeken konular..
      Sevgiler....

      Sil
  7. Hii olur mu öyle şey daha önce başıma nahoş seyler geldiği için bir an bakmadım nerdeyim özür dilerim sevgili kadim blog dostum🙏 tabii mahlas olarak da yazsan olurdu zaten aslında Ipek B. Yazıyordu. Lutfen kırılma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu oldum. teşekkür ederim sevgili kadim blog dostum. biraz şaşırmış üzülmüştüm. ender sayıdaki blog dostlarından birisiniz.
      benden de sevgiler selamlar...

      Sil
    2. Lütfen kaldırma, kusuruma bakma sen benim yazdığım linkte okumuşsundur başıma geleni, o yüzden azıcık gerilmiş olmalıyım, değerlisin benim için.

      Sil
    3. Estağfurullah kusur yok. siz de çok değerlisiniz benim için. onayınızı aldıktan sonra elbette seve seve tekrar yerleştiririm o güzel sözünüzü.
      bu arada bu güzel sözünüz için tebrikler.. bayılmıştım ilk okuduğumda...
      Sevgilerimle...

      Sil
  8. Let's ride the world on the bike... thanks for your lovely comment!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lets ride.. :) what a beautiful realize that.. we should talk about that..

      Sil
  9. Merhabalar,

    Modern dünya edebiyatının ikonik ve özgün yazarlarından biri olan Franz Kafka’nın aklımda kalan 12 çarpıcı aforizmasını okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/altini-cizdigim-12-carpici-aforizma/

    -Kendinizi insanlığa bakarak sınayın. Bu, şüphe edeni şüpheye, inananı inanca götürür.
    -İnsanların tüm hataları sabırsızlık, yaptıkları işi sonuçlandırmaya yönelik yöntemleri erkenden terk etme ve sözde sorun gibi görünen bir olguyu belirgin bir sorun haline dönüştürmelerinden kaynaklanır.

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için Teşekkürler. .